Kurs - MS EXCEL – zaawansowany

Dla kogo:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wykorzystują już Excela w codziennej pracy ale chcą w pełni poznać możliwości programu. Skierowane jest również do osób, które w swojej pracy wykonują złożone zestawienia i analizy oraz tworzą raporty na podstawie różnego rodzaju danych. Szkolenie zalecane jest także, jako kontynuacja kursu Excel – podstawowy.
Cele szkolenia i korzyści z uczestnictwa:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili wykorzystywać w praktyce wszystkie najważniejsze narzędzia Excela w bieżących zadaniach. Tworzenie zaawansowanych i złożonych analiz i raportów nie będzie problemem. W codziennej pracy uczestnicy będą optymalnie wykorzystywać swój czas podczas pracy z Excelem.
Ilość godzin: 28
ZAKRES MERYTIORYCZNY
Zaawansowane formuły i funkcje
Tworzenie złożonych formuł obliczeniowych
Wykorzystanie wbudowanych funkcji Excela do zaawansowanych obliczeń, między innymi
- Praktyczne przykłady zastosowania funkcji Wyszukaj.Pionowo
- Zastosowanie funkcji logicznych Jeżeli, Oraz, Lub
- Przetwarzanie tekstu za pomocą funkcji tekstowych
- Wykonywanie obliczeń i operacji na datach
Tworzenie i wykorzystanie nazw zakresów
Analiza formuł, wychwytywanie i korygowanie błędów w obliczeniach
Zaawansowane metody filtrowania i wyszukiwania danych
Używanie formularza do pracy z tabelą
Niestandardowe filtrowanie danych za pomocą narzędzia Autofiltr
Filtr zaawansowany - wyszukiwanie informacji na podstawie złożonych kryteriów
Formatowanie warunkowe - dynamiczne wyróżnianie danych za pomocą formatu komórki
- Zasady używania i tworzenia reguł formatowania warunkowego
- Używanie formuł i funkcji w formatowaniu warunkowym
Analizy i raporty
Sumy pośrednie
- Wygodne i szybkie agregowanie danych i tworzenie zestawień zbiorczych
- Tworzenie analiz wielopoziomowych
- Grupowanie danych i tworzenie konspektu
Funkcje bazy danych- dynamiczne analiz na podstawie zmieniających się kryteriów
Konsolidacja danych
- Agregowanie danych pochodzących z różnych arkuszy lub plików
- Automatyczna aktualizacja zmian w zestawieniu zbiorczym
- Tworzenie zestawień na podstawie danych z różnych oddziałów lub okresów czasowych
Analiza danych za pomocą tabel przestawnych i wykresów przestawnych
- Projektowanie, modyfikacja i formatowanie tabel przestawnych
- Tworzenie przekrojowych, wielowymiarowych zestawień, analiz i raportów
Import danych zewnętrznych do arkusza i analiza danych pochodzących z innych źródeł
Analiza biznesowa i symulacje
Narzędzia symulacyjne, scenariusze
Optymalizacja – Solver
Zabezpieczenie danych i ochrona informacji
Zabezpieczenie arkuszy i plików przed usuwaniem i modyfikowaniem danych
Zabezpieczenie dostępu do pliku za pomocą hasła
Zaawansowane sprawdzanie poprawności danych
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- piśmiennicze sprzęt szkoleniowy/ oddzielne stanowiska komputerowe z oprogramowaniem
- Serwis kawowy lunch
Dokumenty jakie otrzymują absolwenci kursu:
Zaświadczenie ukończenia kursu – MEN